Ukochane Pilsko

FOTO A.Sawicka

W dniu 20.10.2021 odbyła się wycieczka w góry, w której wzięli udział uczniowie klasy 3aO wraz z opiekunami.

Celem wyprawy było zintegrowanie uczniów po długim czasie nauki zdalnej oraz zadbanie o kondycję, jak przystało na klasę sportową.

Gdy młodzież dotarła do podnóża góry Pilsko, opiekunowie zapoznali ją z zasadami BHP, które obowiązywały przez całą wędrówkę. Złota polska jesień i perspektywa spędzonego wspólnie czasu wywołały we wszystkich uczestnikach wycieczki entuzjazm, więc od razu rozpoczęła się wspinaczka się na szczyt. Już po pokonaniu niewielkiej odległości oczom ukazały się urocze górskie widoki. Pogoda była przepiękna. Zza chmur szybko wychyliło się słońce, górski wiatr delikatnie muskał nasze policzki, a złotoczerwone liście odpowiadały za wyjątkową oprawę wizualną całej trasy. Od rozpoczęcia wspinaczki minęła godzina, a my już dotarliśmy na Halę Miziową. Szybko udaliśmy się do schroniska, aby coś zjeść i odpocząć. Śmialiśmy się, rozmawialiśmy i wesoło spędzaliśmy czas w swoim towarzystwie. W międzyczasie siedmioro najwytrwalszych uczniów wraz z opiekunem wspięło się na sam szczyt Pilska!

Gdy wrócili i chwilę odpoczęli, nastąpił czas, aby pożegnać się z tym pięknym miejscem. Po zrobieniu grupowego pamiątkowego zdjęcia udaliśmy się z powrotem do autokaru. Podczas schodzenia z góry, zrobiliśmy jeszcze kilka pięknych zdjęć, które na pewno zachowamy na pamiątkę. Droga powrotna minęła szybko i zanim się zorientowaliśmy, znaleźliśmy się w autokarze, a pół godziny później - w Żywcu.

Jesteśmy bardzo zadowoleni, że po długiej przerwie spowodowanej pandemią, mogliśmy dzięki naszym opiekunom doświadczyć nie tylko piękna, jakie oferuje nam przyroda okolicznych gór, ale również aktywnie spędzić czasu na świeżym powietrzu.

Dziękujemy bardzo Pani prof. Annie Sawickiej oraz Panu prof. Lucjanowi Sawickiemu za wspaniałą wycieczkę. Mamy nadzieję, że już niebawem udam nam się doświadczyć kolejnej równie wspaniałej wyprawy jak ta.