Szlakami Beskidu Żywieckiego

fot. ZSME

23 września 2016 roku klasa 2fT, wraz z wychowawcą dr Lucjanem Sawickim oraz opiekunem mgr inż. Piotrem Nowakiem, wybrała się na krajoznawczo-turystyczną wycieczkę w dobrze znane nam góry.

Swoją trasę rozpoczęliśmy w Korbielowie. Kierując się szklakiem żółtym, pokonywaliśmy kilometry, żeby dotrzeć do celu. Pogoda cały czas nam dopisywała. Mimo wiejącego wiatru, cały czas świeciło słońce. Było ciężko, ale ciekawie i „historycznie”. Po 2h marszu dotarliśmy do schroniska na Hali Miziowej, które jest najwyżej położonym schroniskiem w polskich Beskidach. Stamtąd mogliśmy podziwiać piękną panoramę całego Beskidu Żywieckiego, a w szczególności najwyższy szczyt w naszej okolicy – Babią Górę. Po ciepłym posiłku w schronisku przyszedł czas na sesję zdjęciową na łonie natury. ;) Wszyscy chętnie pozowali do zdjęć. Kiedy przyszła pora, zaczęliśmy schodzić czarnym szlakiem. Po około 40 min dotarliśmy na przystanek, skąd wszyscy bezpiecznie wróciliśmy do domów.