Złota Praga oczami 4eT

FOTO Magda Błachut

23,24 września 2024 r. uczniowie klasy 4eT udali się na wycieczkę do stolicy naszych południowych sąsiadów - Czech, która nie bez przyczyny nazywana jest „Złotą Pragą”. Podczas podróży poznaliśmy wspaniały klimat tego miasta, który jest efektem harmonii między sztuką romańską, gotycką, barokową, secesją i współczesności.

Swoją przygodę rozpoczęliśmy od Hradczan, czyli królewskiego wzgórza. Zobaczyliśmy klasztor na Strahowie, Sanktuarium Loretańskie, uroczystą odprawę warty przed Pałacem Prezydenta, katedrę św. Wita z Kaplicą św. Wacława i Kryptą Królewska oraz Zamek Królewski. Przeszliśmy Złotą Uliczką do wieży Daliborka i dalej na Małą Stranę, która niegdyś była samodzielnym miastem położonym u stóp Zamku na Hradczanach, z pięknym rynkiem i kościołem św. Mikołaja. Przespacerowaliśmy się przez Most Karola - najsłynniejszy i najstarszy most na Wełtawie przez Stare Miasto do Rynku. A następnie udaliśmy się na obiadokolację. Drugi dzień był równie intensywny. Tego dnia przyszedł czas na Nowe Miasto na Plac Wacława - handlowe i administracyjne centrum miasta, miejsce ważnych wydarzeń historycznych i towarzyskich. Zobaczyliśmy górujący nad placem gmach Muzeum Narodowego oraz konny pomnik św. Wacława Na rynku staromiejskim podziwialiśmy jeden z najbardziej charakterystycznych zabytków czeskiej Pragi - zegar Orloj, ratusz, kościół św. Mikołaja, pałac Golz-Kińskych, gotycki kościół Marii Panny oraz pomnik Jana Husa. Kontynuowaliśmy  zwiedzanie Traktem Królewskim, przeszliśmy obok Teatru Stanowego i Karolinum - najstarszego kolegium uniwersyteckiego w Europie Środkowej.

Wyjazd był doskonałą okazją do zintegrowania naszej klasy , a wszyscy wróciliśmy z niego bardzo zadowoleni i bogatsi o nowe wspomnienia.